Definities
In deze algemene voorwaarden gelden de volgende definities:
- PediQure: Huid en Voet gemak – PediQure Salon, gevestigd in de Lier, met KvK- nummer 65648404.
- Klant: een consument of bedrijf, afnemer van een product of dienst bij PediQure.
- Klant: een consument of bedrijf, afnemer van een product of dienst bij PediQure.
- Dienst: een dienst rondom de verzorging van voeten, huid, gezicht en/of nagels (zoals:ontharen, masseren, reinigen, desinfecteren, knippen, orthese, verwijderen van dode huid/ eksterogen/mee-eters/ eelt of aanbrengen van crème).
- Product: een aan een dienst gerelateerd product.
- Schriftelijk(e): per brief, e-mail, sms, website, advertentieen/of social media.
- Overmacht: een niet aan PediQure toerekenbare oorzaak (zoals arbeidsongeschiktheid, stroom- of internet-storing, terrorisme, wateroverlast, extreme file, extreem weer, een niet beschikbaar product), waardoor nakoming redelijkerwijs niet van PediQure kan worden gevergd.
Geheel van afspraken
- PediQure maakt (de vindplaats van) deze algemene voorwaarden kenbaar op haar website, op prijslijsten en op haar facturen. Verder liggen er geprinte exemplaren van deze algemene voorwaarden in de behandelruimte en worden ze overhandigd of gemaild bij een kennismaking of offerte.
- PediQure zal alle behandelingen overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, zelfstandig ennaar goed eigen inzicht en vermogen uitvoeren, in de vorm van een inspanningsverplichting, in de salon van PediQure en/of op een locatie die de klant aangeeft.
- PediQure is lid van de branche-organisatie (met Geschillencommissie) ProVoet en volgt haar richtlijnen.
- Een geaccepteerde offerte, deze algemene voorwaarden, de richtlijnen van ProVoet en nadere schriftelijke afspraken vormen één geheel. Bij strijdigheid gaat de laatst gemaakte afspraak vóór.
- Als bij een schriftelijk aanbod of offerte geen uiterste geldigheidsdatum vermeld is, vervalt dit aanbod twee kalenderweken nadat PediQure het aanbod heeft verwijderd.
- Kennelijke fouten, verschrijvingen en/of typefouten inschriftelijke uitingen van PediQure en te laat geaccepteerde aanbiedingen of offertes zijn niet bindend voor PediQure.
Verplichting van de klant
- Omdat PediQurede dienst en/of het product baseert op informatie die de klant verstrekt, verstrekt een klant PediQure tijdig de juiste, complete informatie die voor een dienst of product relevant is of kan zijn, zoals bijvoorbeeld allergieën, medicijngebruik, ziektes of lichamelijke gebreken
- De klant zorgt er zelf voor dat vóór de start van een dienst de te verzorgen lichaamsdelen zo goed mogelijk schoon zijn en dat de klant ook tijdens de dienst deugdelijk gekleed is en blijft.
- Een klant dient instructies van PediQure rondom producten en/of eigen verzorging tijdens en na het verlenen van de dienst op te volgen.
Privacy, geheimhouding, persoonsgegevens
- PediQure gaat uiterst vertrouwelijk om met de persoonsgegevens(waaronder medische gegevens) van een klant, tenzij de informatie al openbaar is, of moet worden gemaakt.
- PediQure verkoopt de persoonsgegevens van klanten niet aan derden.
- PediQure mag voor reclamedoeleinden refereren aan een klant, maar alleen als daarbij geen persoonsgegevens of andere vertrouwelijke informatie openbaar wordt gemaakt.
- PediQure zal verkregen persoonsgegevens alleen voor de uitvoering van de overeenkomst gebruiken en alleen met derden delen indien en voor zover dat noodzakelijk is voor uitvoering van de overeenkomst. Daarnaast heeft PediQure een privacyverklaring gepubliceerd op haar website.
Prijzen, reiskosten, betaling
- PediQure maakt haar prijzen kenbaar op de website, in prijslijsten en via offertes.
- PediQure mag prijzen doorlopend redelijkerwijze aanpassen als dit aantoonbaar het gevolg is van gestegen inkoop- of marktprijzen, van een wetswijziging of van een wijziging in BTW of andere belasting.
- PediQure rekent bij het verrichten van een dienst buiten de salon boven de 10 kilometer reiskosten van € 0,19 per kilometer (heen én terug) op basis van de kortste route per auto, volgens Google Maps.
- Schriftelijke aanbiedingen gelden gedurende de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
- Contante betaling gebeurt gepast, vooraf of direct na het leveren van een dienst of product door PediQure. Als betaling op factuur is overeengekomen, is de betaaltermijn 14 dagen na factuurdatum.
- Bij betaling daarna is klant 15% buitengerechtelijke incassokosten en/of proceskosten verschuldigd aan PediQure.
Aansprakelijkheid
- PediQure kan alleen aansprakelijk zijn voor directe schade aan de klant, waarbij sprake is van grove nalatigheid, roekeloosheid of opzet. PediQure is (dus) niet aansprakelijkvoor indirecte schade (zoals geschade of gederfde inkomsten, gemiste besparingen of verminderde goodwill).
- Als een klant zijn verplichtingen schendt, is PediQure niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan.
- De aansprakelijkheid van PediQure is beperkt tot de uitkering van de aansprakelijkheidsverzekeraar plus het eigen risico, met als maximum het bedragvan de lopende dienst of het laatste product.
- PediQure is niet aansprakelijk voor de gevolgen van overmacht.
Annuleren en overmacht
- Een klant kan een gemaakte afspraak alleen schriftelijk annuleren of verzetten en betaalt bij annuleren, verzetten of niet-verschijnen dezepercentages van het overeengekomen bedrag:
- annulering tot een week voor het overeengekomen starttijdstip: 0%;
- bij annulering tussen een week en 48 uur voor het overeengekomen starttijdstip: 50%;
- bij annulering binnen/na 48 uur voor het overeengekomen starttijdstip: 100%.
- Ook als de klant binnen bovengenoemde tijd de behandeling verplaatst naar een ander tijdstip, geldt dit als een annulering.
- Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd voor de behandeling aankomt, mag PediQure de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de klant doorberekenen.
- In geval van overmacht kunnen de klant en PediQure gemaakte afspraken herzien of ontbinden.
Klachten, garantie en toepasselijk recht
- Herroeping van door PediQure geleverde producten is niet mogelijk omdat het producten betreft die zijn geleverd overeenkomstig specificaties van de klant en/of die zeer persoonlijk van aard zijn.
- Een klacht over een dienst of product moet schriftelijk, binnen redelijke tijd, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij PediQure. Bij een acute, lichamelijke reactie op een dienst of product van PediQure, is een redelijke tijd één a twee dagen na het ontstaan van de reactie. PediQure zal zo spoedig mogelijk (bij een lichamelijke reactie binnen 48 uur na ontvangst), maar uiterlijk binnen veertien dagen schriftelijk op de klacht reageren.
- Een klant verschaft PediQure voldoende informatie, toegang en een redelijke tijd om de oorzaak aan een klacht te onderzoeken en eventueel weg te nemen.
- PediQure helpt vaak klanten met een medisch probleem en de dienstverlening is sterk persoons-gebonden. Omdat het een inspanningsovereenkomst betreft, omdat PediQure niet kan nagaan in hoeverre een klant adviezen en/of instructies opvolgt en omdat andere factoren van invloed (kunnen) zijn op het resultaat bij een klant, kan PediQure geen resultaat garanderen. Wel kan PediQure gehouden worden aan de richtlijnen van ProVoet en het leveren van een kwaliteit die van een deskundige op haar gebied mag worden verwacht.
- Productgarantie betekent dat PediQure een product repareert of gelijkwaardig vervangt.
- Het melden van een klacht schort de betalingsverplichting van de klant niet op.
- Indien de klant vindt dat PediQure de klacht niet goed of onvoldoende heeft afgehandeld, kan de klant zich wenden tot de Geschillencommissie van Provoet (www.provoet.nl/consumenten/klachten).
- Op het geheel van afspraken tussen de klant en PediQure is Nederlandsrecht van toepassing, tenzij de wet anders bepaalt.